مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 05:262019-11-18اجتماعي

عبور دختران دیشموکی از 4 خان دشوار سر راه درس خواندن/ جوابگوی 8 دختر دهنویی کیست؟


بسیای از دختران روستایی بخش دیشموک برای نشستن در کلاس درس باید از 4 خان دشوار عبور کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دیشموک برخی از دختران دیشموکی همچون 8 نفر از دختران روستای دهنو به علت نبود مدرسه راهنمایی در روستا ترک تحصیل کردند.

هشت نفر از دختران روستای دهنو با ورود به مقطع راهنمایی به علت نبود مدرسه راهنمایی در روستا و دور بودن از مدارس راهنمایی در روستاهای مجاور همچون لاوه پاتل، درغک و ده تل سربیشه از تحصیل بازماندند.

پس از بررسی میدانی در برخی از روستاهای بخش دیشموک مشخص گردید که از جمله دلایل ترک تحصیل دختران نبود مدرسه راهنمایی در برخی از روستاها همچون روستای دهنو در سال جاری، نبود زیرساخت های ارتباطی همچون جاده مناسب و وجود رودخانه های خروشان در مسیر ارتباطی تحصیل دانش آموزان در روستاهای لیراب و سرگچ و رود سمه و نبود خوابگاه دخترانه در سطح بخش دیشموک می باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس با توجه به این که دختران دیشموکی با استعداد هستند و دختران دهنویی به علت دور بودن مسیر روستای دهنو تا روستای درغک  نمی توانند به تحصیل ادامه دهند نیاز ضروری و مبرم است تا برای آنان توسط اداره آموزش و پرورش سرویس رفت و برگشت تدارک دیده شود تا در فصل سرما دختران بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند و آینده ساز خوبی برای جامعه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور دختران دیشموکی از 4 خان دشوار سر راه درس خواندن/ جوابگوی 8 دختر دهنویی کیست؟

عبور دختران دیشموکی از 4 خان دشوار سر راه درس خواندن/ جوابگوی 8 دختر دهنویی کیست؟