مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 16:162019-11-17فرهنگي

جلوه ای از پاییز هزار رنگ در باغ جهانی پهلوانپور مهریز


این روز ها با سرک کشیدن پاییز درباغ جهانی پهلوانپور مهریز این طبیعت بکر و بهشت گونه رنگ و بوی خاص به خود گرفته تا میزبانی وسوسه انگیز برای علاقه مندان باشد.

- ، وجود درختان سربه فلک کشیده با برگ های رنگارنگ، جلوه ای خاص به این باغ داده، تا بهشتی هزاران رنگ را، در قاب چشم رهگذران به نمایش بگذارد.

مدیر پایگاه باغ جهانی پهلوانپور گفت: این باغ 5 هکتاری یکی از 9 باغ ایرانی است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جلوداری افزود: پایگاه جهانی باغ پهلوانپور، موزه مردم شناسی مهریز و سوییت های اقامتی برای اسکان مسافران در این باغ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گذر قنات جهانی حسن آباد از این باغ جهانی زیبایی آن را دوچندان کرده است گفت: باغ جهانی پهلوان پور از باغ های متعلق به دوره های اواخر زندیه و اوایل قاجار است که در محله مزویرآباد مهریز قرار دارد.

عمده ساخت و ساز این باغ شامل برج گلین و فضا های خدماتی مرتبط با آن در جبهه جنوب شرقی، عمارت زمستانخانه در جبهه غربی، عمارت شربت خانه (کوشک) در بخش مرکزی، فضا های خدماتی (اصطبل، انبار، سرایداری) و کارگاه ریسندگی و قالی بافی در جبهه جنوبی است.

ارزشمندترین بخش باغ پهلوانپور که نمونه ای از باغ های ایرانی در مناطق مرکزی ایران است، عمارت کوشک یا شربت خانه در سه طبقه و به مساحت هزار و 500


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه ای از پاییز هزار رنگ در باغ جهانی پهلوانپور مهریز

جلوه ای از پاییز هزار رنگ در باغ جهانی پهلوانپور مهریز