مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 04:102019-11-13فرهنگي

ویراست دوم «جنبش های اجتماعی در ایرانِ پس از اسلام» چاپ شد


ویراست دوم کتاب «جنبش های اجتماعی در ایران (پس از اسلام)» نوشته رضا رضازاده لنگرودی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

- ویراست دوم کتاب جنبش های اجتماعی در ایران (پس از اسلام) نوشته رضا رضازاده لنگرودی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ویراست دوم کتاب جنبش های اجتماعی در ایران (پس از اسلام) نوشته رضا رضازاده لنگرودی به تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ویراست اول این کتاب در سال 1385 با 9مقاله توسط نشر نو چاپ شد و ویراست دومش تعدادی مقاله بیشتر را در کنار 9 مقاله اولیه، شامل می شود.

این مقالات طی چند دهه گذشته در دانشنامه ها و مجموعه مقالات مختلف چاپ شده اند.

به این ترتیب در ویراست دوم، 11 مقاله به نسخه اولیه افزوده شده اند و نویسنده تلاش کرده با استفاده از منابع غربی و شرقی، تصویری چندوجهی از کنش گران تاریخ ساز ایرانِ پس از اسلام ارائه دهد؛ کنش گرانی که در دل تعارضات قدرت و مناقشات دینی، اقتدار و جهان روایی را به مبارزه می طبیدند.

بازه زمانی مطالب کتاب پیش رو از قرن های اول تا پنجم هجری را شامل می شود؛ از ابومسلم خراسانی و مقنّع تا مرداویج گیلی، از فرقه مُرجئه تا ابن مقفع و خرم دینان و همچنین قرمطیان در بحرین و یمن و خراسان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویراست دوم «جنبش های اجتماعی در ایرانِ پس از اسلام» چاپ شد

ویراست دوم «جنبش های اجتماعی در ایرانِ پس از اسلام» چاپ شد