مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 19:472019-11-07اقتصادي

برای جبران خسارت سیل به آثار تاریخی لرستان اعتباری پرداخت نشده است


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت سیل به 100 اثر و ابنیه تاریخی این استان گفت: تاکنون یک ریال اعتبار برای جبران این خسارات اختصاص داده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از خانه های تاریخی بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برآورد بدست آمده 57 میلیارد تومان به آثار، ابنیه و بافت های تاریخی استان لرستان در سیل فروردین ماه خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان تا کنون یک ریال اعتبار جبران خسارت دریافت نکرده ایم، افزود: این میزان خسارت متعلق به یکصد اثر تاریخی و بافت های تاریخی متعدد در خرم آباد و بروجرد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: یکسری عملیات اضطراری روی برخی پل ها و آثار تاریخی انجام شده اما برای پیشبرد کارها همچنان منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

قاسمی تصریح کرد: برخی آثار با میزان اعتباری اندک قابل ترمیم است اما برخی ابنیه را با یک میلیارد هم نمی توانیم بازسازی کنیم.

وی یادآور شد: در استان اثری تاریخی که به طور صد در صد به دلیل سیل خسارت دیده باشد نداریم و بیشتر خسارت ها بین صفر تا 50 درصد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای جبران خسارت سیل به آثار تاریخی لرستان اعتباری پرداخت نشده است

برای جبران خسارت سیل به آثار تاریخی لرستان اعتباری پرداخت نشده است