مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 08:252019-11-07سياسي

میراث فرهنگی در خصوص ثبت ملی پل بهداری مدرک ارائه کند


شهردار خرم آباد درباره تخریب پل بهداری گفت: میراث فرهنگی لرستان اگر درخصوص ثبت جهانی یا ملی این پل مدرکی دارد ارائه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداو سیما مرکز لرستاندمحمد شریفی مقدم با اشاره به خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه در خرم آباد و از جمله آسیب دیدن پل بهداری گفت: در خصوص لزوم بازسازی این پل و سایر ابنیه حاشیه رودخانه کرگانه بارها در جلسه مدیریت بحران استان که نماینده میراث فرهنگی نیز حضورداشته بحث و تبادل نظر شده است.

وی گفت: ده روز قبل نیز در جلسه مدیریت بحران استان در خصوص لزوم بازسازی پل بهداری اطلاع رسانی و متعاقب آن عملیات تجهیزکارگاه انجام شد اما میراث فرهنگی لرستان تا یکروز بعداز شروع تخریب، هیچگونه عکس العملی نداشت.

شریفی مقدم با بیان اینکه پل بهداری بعد ازوقوع سیل بیش از دو ماه مسدود بوده است گفت: اگر این پل، دارای ارزش تاریخی است چرا اداره کل میراث فرهنگی لرستان تاکنون اقدامی برای مرمت آن انجام نداده است.

وی گفت:همچنین در محوطه پل هیچگونه تابلویی مبنی بر تعلق آن به میراث فرهنگی نصب نشده و نیز هیچگونه مکاتبه ای در خصوص پیگیری ثبت آن با شهرداری خرم آباد صورت نگرفته است.

شهردار خرم آباد با اشاره به تخریب کامل یکی از پایه های پل و احتمال ریزش آن، بر لزوم چاره اندیشی در این باره تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی در خصوص ثبت ملی پل بهداری مدرک ارائه کند

میراث فرهنگی در خصوص ثبت ملی پل بهداری مدرک ارائه کند