مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 10:572019-11-04سياسي

تنوع رشته های قرآنی کشور در دنیا بی نظیر است


امروز در حوزه و دانشگاه، 50 رشته و گرایش قرآنی داریم که این مساله در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت و در دنیای اسلام هم در هیچ مرکز علمی از جمله الازهر مشاهده نمی کنیم.

- ایسنا/قم مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امروز در حوزه و دانشگاه، 50 رشته و گرایش قرآنی داریم که این مساله در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت و در دنیای اسلام هم در هیچ مرکز علمی از جمله الازهر مشاهده نمی کنیم.

آیت‎الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‎های علمیه کشور امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در جمکران گفت: پس از انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‎ای در حوزه قرآن در ایران اسلامی رقم خورد و این اقدامات وسیع، از یک سو قطعا دارای برکات و آثار ماندگاری در روح و روان جامعه دارد و از یک سوی این اهتمام قرآنی، پاسخی به شبهات وهابیون است.

وی افزود: وهابیون می گویند شیعیان معتقد به تحریف قرآن یا عدم حجیت آن هستند و از دیگر سو همیشه بر این نکته تاکید دارند که شیعیان هیچ توجهی به قرآن ندارند.

کسانی در دنیا باور کرده‎اند که قرآن ایرانی‎ها با قرآنی که در سراسر دنیا وجود دارد تفاوت دارد و حتی در ملاقات‎های خارجی با چهره های علمی و اجرایی متوجه شده ایم که چنین سخنانی مطرح می شود و وقتی می بینند قرآن شیعیان با آنان تفاوت ندارد تعجب می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع رشته های قرآنی کشور در دنیا بی نظیر است

تنوع رشته های قرآنی کشور در دنیا بی نظیر است