مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 10:582019-11-03فرهنگي

یک هزار هنرمند به سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران اثر فرستادند


دبیر سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران از مشارکت یکهزار هنرمند در این رویداد کشوری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهریار وثوق ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه این سمپوزیوم هنری با موضوع استان فارس از نگاه نقاشان آبرنگ ایران برگزار ظرف روزهای 16 تا 18 آبانماه در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: گروه هنری آبرنگ نگاران ایران با نام رنگاب از سال 1383 به منظور شناسایی هنرمندان رشته نقاشی آبرنگ در سراسر کشور تشکیل شد.

وی افزود: هدف از برپایی این گروه هنری و سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ این است که بتوانیم یک شاخص و محک درست کنیم که جایگاه این ژانر نقاشی را مشخص کنیم.

وثوق با بیان اینکه بهمن سال گذشته ایده برگزاری سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران به وجود آمد، عنوان کرد: بدین منظور این سمپوزیوم شکل گرفت که بتوانیم توسط آن هنرمندان هر استان را شناسایی کنیم تا به وحدت رویه برسیم و در کنار آن یک شناسنامه کاری و آماری از هنرمندان این رشته جمع آوری شود.

وی افزود: خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به این ایده کمک کرد تا بتوانیم سمپوزیوم ملی آبرنگ ایران را در شیراز برگزار کنیم بنابراین اردیبهشت ماه فراخوان داده شد که حدود 1000 اثر جمع آوری و پس از داوری اولیه به 135 اثر منتخب دست یافتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هزار هنرمند به سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران اثر فرستادند

یک هزار هنرمند به سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران اثر فرستادند