مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 09:512019-11-03اجتماعي

کاهش شیوع شپش در بین دانش آموزان یزدی


با اجرای طرح غربالگری، امسال شیوع شپش در مدارس کاهش چشمگیری داشته است.

- ، رییس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی یزد با اشاره به همکاری خوب مدیران مدارس و خانواده ها در این زمینه گفت: در دوسال گذشته طرح غربالگری این بیماری در مدارس آغاز شده است و خوشبخاتانه امسال دانش آموزان کمتری درگیر شپش شده اند.

مبین از غربالگری دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول در تابستان امسال خبر داد و افزود: از یکم تا بیستم مهرماه، دانش آموزازن همه ی پایه ها غربالگری شدند.

وی به اجرای این طرح در مدارس دخترانه اشاره کرد و گفت: برخی مدارس ابتدایی و راهنمایی از طریق مراقب بهداشت و برخی مدارس راهنمایی هم توسط مراکز سلامت جامعه و بهداشت پوشش داده شدند.

رییس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی یزد گرچه آماری از ابتلای دانش آموزان به شپش ارائه نکرد اما از غربالگری 80 هزار دانش آموز دختر و کاهش چشمگیر شپش بین دانش آموزان در سالجاری خبر داد.

مبین، رعایت بهداشت فردی، استحمام منظم، تعویض منظم لباس، استفاده نکردن از شانه، برس و حوله دیگران، شستشوی منظم لباس ها، پرهیز از تماس با اشیا و لباس های فرد آلوده و کنترل روزانه موی سر دانش آموزان حداقل هفته ای یکبار را از راه های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شیوع شپش در بین دانش آموزان یزدی

کاهش شیوع شپش در بین دانش آموزان یزدی