مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 12:312019-10-30بين الملل

ترکیه اراده خود را برای اجرای توافق سوچی نشان داد


به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه سه شنبه تاکید کرد ما اراده خود را برای اجرای توافق نامه سوچی درباره سوریه نشان دادیم.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای که سه شنبه شب منتشر شد اعلام کرد آنکارا عزم جدی خود را برای اجرای مفاد توافق نامه ای که درباره مناطق شرق رودخانه فرات در خاک سوریه بیست ودوم اکتبر امسال در نشستی در سوچی با روسیه امضا کرد، نشان داده است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: در پایان مهلت یکصد و پنجاه ساعته، طرف روسی عقب نشینی یگانهای مدافع خلق و تسلیحات سنگین آنها تا سی کیلومتری مرز ترکیه و سوریه و همچنین خروج این نیروها و تسلیحاتشان از منبج و تل رفعت را به اطلاع آنکارا رساند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است ما در حال حاضر گشتی های مشترکی با روسیه در عمق ده کیلومتری خاک سوریه در غرب و شرق منطقه ای که عملیات چشمه صلح در آن برگزار شد، انجام می دهیم اما این گشت زنی ها در منطقه قامشلی انجام نمی شود.

وزارت دفاع ترکیه همچنین در بیانیه خود از آغاز مین روبی و خنثی سازی تله های انفجاری در مناطقی که گشت زنی های مشترک ترکیه و روسیه انجام می شود، خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود تاکید کرد آنکارا هرگز اجازه نخواهد داد در مرزهای جنوبی اش دالانی برای رفت و آمد و فعالیتهای تروریستها ایجاد شود و مبارزه جدی ترکیه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه اراده خود را برای اجرای توافق سوچی نشان داد

ترکیه اراده خود را برای اجرای توافق سوچی نشان داد