مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 08:122019-10-30دانش

امکان تحصیل رایگان اتباع افغانی در دانشگاه ها وجود ندارد


امکان تحصیل رایگان اتباع افغانی در دانشگاه ها وجود ندارد.

- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امکان تحصیل رایگان اتباع افغانی در دانشگاه ها وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رییس سازمان امور استخدامی کشور آماری را درمورد آزمون استخدامی کشور ارائه کرده اند که نشان می داد تعداد متقاضیان استخدام در بخش دولتی به نسبت دوره قبلی که آزمون برگزار شده بود کاهش یافته است.

وزیر علوم اظهار داشت: بر اساس این آمار به نظر می رسد استعدادها و ظرفیت های علمی کشور به سمت بخش خصوصی حرکت کرده، بخش خصوصی باید با تحصیلکرده های دانشگاهی تقویت شود تا ارتقا یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد عدم بورسیه اتباع بیگانه و عدم صدور بورس برای 39 دانشجوی افغانی که همگی جزو رتبه های اول و دوم کنکور بودند، گفت: دو نوع بورسیه در کشور ما وجود دارد، نوع اول افرادی از کشورهای دیگر با بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران که در کشور ما تحصیل می کنند و روال قانونی اش این است که ابتدا باید فرآیند قانونی و اداری اش طی شود تا بتوانند ویزای ورود به کشور را بگیرند.

غلامی گفت: یکسری از اتباع افغانستانی در کشور ما حضور دارند که والدین آنها در ایران زندگی می کنند، این بچه ها در ایران بزرگ شده و زندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تحصیل رایگان اتباع افغانی در دانشگاه ها وجود ندارد

امکان تحصیل رایگان اتباع افغانی در دانشگاه ها وجود ندارد