مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 06:122019-10-30فرهنگي

قیصر؛ شاعر حرف های ناتمام


حدود ساعت سه بامداد هشتم آبان ماه 1386 قیصر امین پور در بیمارستان دی تهران دار فانی را وداع گفت، بیمارستان دی شاهد وداع نویسندگان، شاعران و هنردوستان زیادی بود که آمده بودند تا با قیصر شاعر لحظه های ناب، - شاعر حرف های ناتمام و شاعر همخانه با درد وداع کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیستم اردی بهشت ماه 1338 در روستای گتوند از توابع شهرستان دزفول فرزندی دیده به جهان گشود که نام او را قیصر گذاشتند؛ او بعدها در وصف نام خود گفت: و قاف حرف آخر عشق است آنجا که نام کوچک من آغاز می شود .

قیصر امین پور تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و سپس در دزفول گذراند؛ وی در سال 1357 در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران قبول شد و سپس آن را رها کرد و در سال 1363 در رشته مورد علاقه اش زبان و ادبیات فارسی پا به دانشگاه تهران گذاشت و تا دریافت درجه دکترا در این رشته ادامه تحصیل داد.

قیصر در سال 1358 در شکل گیری حوزه هنری و اندیشه اسلامی با دیگر دوستان خود همچون سلمان هراتی، سید حسن حسینی، یوسفعلی میرشکاک و جمعی دیگر سهم بسزایی داشت که بعدها آن ها را بنیان گذاران جوان حوزه نامیدند.

امین پور در طول جنگ تحمیلی بارها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت، اشعار وی در زمینه دفاع مقدس جزو برترین آثار سروده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیصر؛ شاعر حرف های ناتمام

قیصر؛ شاعر حرف های ناتمام