مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 20:152019-10-28اقتصادي

مقررات زدایی و تاثیر آن بر بهبود محیط کسب و کار


با وجود جنگ اقتصادی صعود یک پله در رتبه بندی بانک جهانی شاخص خوبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ؛ دهنوی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر گفت : در آخرین گزارش بانک جهانی که هفته گذشته منتشر شد ایران با یک پله صعود در رتبه 127 شاخص جهانی بهبود فضای کسب و کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این میزان پیشرفت شاید قابل توجه به نظر نیاید، اما با توجه به اینکه بعد از 4 سال تنزل به بهبود رسیده ایم و همچنین با توجه به جنگ اقتصادی که طی یکسال گذشته کشور با آن دست به گریبان است ارزیابی بانک جهانی از این میزان رشد امیدوار کننده به نظر می رسد.

محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه وضع مقررات مبتنی بر قانون است، گفت: قانون های تشکیل وزارتخانه ها مبنای اصلی وضع مقررات هستند و در این قانون ها برای وزیر و وزارتخانه اختیاراتی وضع شده که براساس این اختیارات وزیر می تواند مقرراتی وضع کند.

اما گاهی اوقات این قوانین در سطح اختیارات وزارتخانه نیست که این مقررات بصورت پیش نویس در هیئت وزیران مطرح و تصویب می شود.

بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی هم با بیان اینکه ارتقاء یک پله ای کشور در بین 190 کشور شاخص خوبی نیست، گفت: پس از سه تا چهار سال در رتبه بندی بانک جهانی به 127 رسیده ایم و این شاخص خیلی خوبی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقررات زدایی و تاثیر آن بر بهبود محیط کسب و کار

مقررات زدایی و تاثیر آن بر بهبود محیط کسب و کار