مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 13:022019-10-12سياسي

می خواهند از تهران چه بماند؟


این همه حرف زده شد، متحمل هزینه شدند تا برنامه های تجلیل و تقدیر از حافظان تهران انجام شود، چند موزه به ضرب و زورِ روز تهران افتتاح شد تا بگویند تهران چه دارد و چه ندارد.

- حالا نتیجه اش چه بود؟ قرار است از این همه خبرهای روز تهران چه به دست آوریم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وضعیتِ تهران، ساخت وسازهایی که باغ های ایرانی را به برج های بی سروته تبدیل کردند و تعریض کوچه پس کوچه هایی که سال ها تاریخ را در دل خود پنهان کرده بودند و تخریبِ خانه های قدیمی در بافت های تاریخی به خصوص در اودلاجان به دستور مقامات انتظامی تا معتادان را از منطقه دور کنند و هزار و یک دلیل دیگر که بافت های تاریخی را به کارگاه و انبار کالا تبدیل کرده بودند، برای نخستین بار تعدادی از متخصصان شهری و معماران را بر آن داشت تا برای رهاییِ پایتخت از زخم هایی که هر روز عمیق تر می شدند، فکری کنند.

آن ها بررسی های خود را از نیمه ی دوم سال 90 آغاز کردند و پس از بررسی های فراوان از میان چند روز که به وقایع مختلف شهر در سال های گذشته مربوط می شد، سرانجام یکم آبان را روز تهران نامیدند و چند سال نیز برنامه هایی هرچند کوچک با نام جشن تهران برگزار کردند.

آن ها متخصصانِ معمار، شهرساز و کارشناسان پیشکسوت حوزه ی میراث فرهنگی بودند که با راه اندازی موسسه ی مطالعات تهران، کلان شهر به فکر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهند از تهران چه بماند؟

می خواهند از تهران چه بماند؟