مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 08:202019-10-12اجتماعي

بررسی علت ورود آلاینده ها به رودخانه نزدیک شهرک صنعتی بندرگز


مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به استاندارد بودن خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی بندرگز، گفت: فاکتورهای آلاینده در خروجی تصفیه خانه بعد از طی مسافتی چند صدمتری با خروجی که وارد رودخانه می شود، - کمی متفاوت است.

محمدرضا کنعانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تصفیه خانه فاز اول شهرک صنعتی بندرگز در منطقه باغو از سالهای گذشته فعال بوده و تصفیه خانه فاز دوم شهرک نیز اخیراً راه اندازی شده است.

وی در خصوص پایش واحدهای مستقر در این شهرک، گفت: پایش ها با همکاری خوب شرکت شهرک های صنعتی به صورت خوداظهاری انجام می گیرد.

کارشناسان ما در محیط زیست هم به صورت تصادفی از واحدها نمونه برداری می کنند و آن را با نتایج خوداظهاری تطبیق می دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خروجی شهرک صنعتی بندرگز هم در فاز 1 و هم فاز 2 استاندارد است ولی در فاصله چند صدمتری که کانال زیرزمینی خروجی فاضلاب تصفیه خانه را تا رودخانه وجود دارد، کمی تفاوت فاکتورهای آلاینده را بین خروجی تصفیه خانه و خروجی به رودخانه داریم.

کنعانی بیان کرد: برداشت ما از تفاوت در میزان آلاینده ها در خروجی تصفیه خانه و خروجی رودخانه این است که شاید یکی از واحدهای صنعتی پساب واحد خود را وارد این کانال زیرزمینی بین تصفیه خانه تا رودخانه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علت ورود آلاینده ها به رودخانه نزدیک شهرک صنعتی بندرگز

بررسی علت ورود آلاینده ها به رودخانه نزدیک شهرک صنعتی بندرگز