مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 07:282019-10-08بين الملل

«نه» نروژ به سپر موشکی ناتو


دولت نروژ با درخواست دولت های غربی به ویژه آمریکا برای استقرار سپر موشکی ناتو در کشورش مخالفت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم اظهارنظرهای پیشین برخی مقام های نروژی درباره لزوم الحاق نروژ به سپر موشکی ناتو به دلیل تهدیدات روسیه، دولت نروژ تصمیم خود را برای مخالفت کردن با استقرار این سپر موشکی گرفته است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، دولت نروژ اگرچه به فشارهای آمریکا برای افزایش میزان هزینه های دفاعی و نظامی خود در چارچوب تعهدات اعضای ناتو تن داده اما با استقرار سپر موشکی این ائتلاف نظامی غربی در نروژ مخالفت کرد.

طبق گزارش این رسانه روس، دولت نروژ تصمیم خود را در زمینه مخالفت با الحاق به سپر موشکی ناتو اعلام کرده است؛ تصمیمی که بعد از ابراز نگرانی ها در این کشور اروپای شمالی در خصوص تنش ها بین اسلو و مسکو اتخاذ شده است.

در متن منتشر شده بودجه دولت نروژ در این باره آمده است: بعد از ارزیابی گسترده درباره موضوع امنیت ملی، دولت تصمیم گرفته است که نروژ به دست آوردن سپر موشکی و الحاقش به عنوان بخشی از دفاع موشکی ناتو را بررسی نمی کند .

انتشار خبر تصمیم دولت نروژ برای مخالفت با سپر موشکی ناتو در شرایطی صورت گرفته که طبق سند دفاعی محرمانه 2017 این کشور با تاکید بر تهدید ناشی از روسیه، خواستار استقرار سپر موشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نه» نروژ به سپر موشکی ناتو

«نه» نروژ به سپر موشکی ناتو