مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 15:032019-09-24سياسي

حذف یارانه پردرآمدها کار سختی نیست


یک اقتصاددان با بیان این که دولت باید در این شرایط یارانه سه دهک پردرآمد جامعه را حذف کند، معتقد است که دولت می تواند اطلاعات اقتصادی این اقشار را به راحتی از حوزه های مختلف جمع آوری کند.

- مهدی تقوی - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی- در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که از سال 1394 که فاز دوم طرح یارانه ها اجرایی شده است تا امروز، بحث قطع یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی جامعه نیز مطرح بوده است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در سال های متمادی و چند سال متناوب نیز در قانون بودجه سالانه دولت را موظف به اجرای حذف این دهک ها می داند.

این اقتصاددان با بیان این که دولت بر اساس قانون از شهریورماه امسال به قطع یارانه 200 هزار خانوار با شاخص های مدنظر اقدام کرده است اضافه کرد: دولت همچنان راه اعتراض را بر اساس سازوکار اعلام شده باز گذاشته اما همچنان موضوع قطع یارانه های نقدی موضوع بحث کارشناسان و مردم عادی است.

او با اشاره به استدلال های مختلف موافقان و مخالفان طرح حذف یارانه های نقدی پردرآمدها اظهار کرد: برخی از مخالفان با این طرح به منزله بهانه سیاسی مخالفت همیشگی با دولت استفاده کردند و قصد دارند به افزایش تضاد میان مردم و دولت این طرح را به بحران تبدیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف یارانه پردرآمدها کار سختی نیست

حذف یارانه پردرآمدها کار سختی نیست