مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 12:182019-09-18فرهنگي

گلایه یک استاد ادبیات از نحوه نامگذاری روز شعر و ادب فارسی


یک دکترای تخصصی زبان و ادب فارسی در دانشگاه کُردستان می گوید با همه احترمی که برای شهریار قایل است، اما روز شعر و ادب فارسی باید با تکیه بر اعتبار جهانی شاعران نامور پارسی گوی ایران انتخاب شود.

- یک دکترای تخصصی زبان و ادب فارسی در دانشگاه کُردستان می گوید با همه احترمی که برای شهریار قایل است، اما "روز شعر و ادب فارسی" باید با تکیه بر اعتبار جهانی شاعران نامور پارسی گوی ایران انتخاب شود.

دکتر نجم الدین جباری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سالروز تولد و یا مرگ رودکی و یا فردوسی برای انتخاب این روز بسیار مناسب تر از سالروز مرگ شهریار است، زیرا که در سراسر جهان از رودکی بە عنوان پدر شعر فارسی و از فردوسی بە دلیل خلق شاهنامە کە دارای 54 هزار بیت بوده و در دل ملت ایران ریشە دوانیدە است، بە عنوان پدر معنوی ادب فارسی نام می برند.

او، پیشنهاد داد که سالروز مرگ فردوسی برای انتخاب روز شعر و ادب فارسی بسیار مناسب است زیرا آثار فردوسی از حوادث روزگار جان سالم بەدر بردە و همە آثارش در دسترس هستند.

به عقیده این صاحب نظر ادبیات فارسی، ملاک نام گذاری این روز باید بر اساس تاثیرگذاری شاعر در ادب فارسی باشد و چە کسی بهتر و مناسب تر از فردوسی کە بزرگترین تاثیر را در شاعران ادب فارسی داشتە و حتی حافظ و سعدی را تحت تاثیر خود قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه یک استاد ادبیات از نحوه نامگذاری روز شعر و ادب فارسی

گلایه یک استاد ادبیات از نحوه نامگذاری روز شعر و ادب فارسی