مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 شهریور 1398 ساعت 01:582019-09-13اجتماعي

زنده ماندن کبوترخانه 400 ساله در مقابل پولی گزاف!


می گویند مالک اجازه ورود به «برج کبوترخانه صفا» را نمی دهد، مالکی که گویا چند سال قبل حدود شش متر زیرزمین را حفاری کرده تا .

.

حالا اما به نظر می رسد مشکل فقط مالک نیست، - موقعیت قرارگیری برج کبوترخانه صفا از ضلع جنوبی این کبوترخانه در نجف آباد می گویند مالک اجازه ورود به برج کبوترخانه صفا را نمی دهد، مالکی که گویا چند سال قبل حدود شش متر زیرزمین را حفاری کرده تا .

.

حالا اما به نظر می رسد مشکل فقط مالک نیست، بلکه متولی حفاظت از این اثر تاریخی هم یکی از مقصرانی است که هشدارهای بی وقفه فعالان میراثی شهرستان نجف آباد را جدی نمی گیرد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بلوار شریعتی، کوچه صفا و رو به روی مسجد قدیمی صفا، یعنی تقریبا در میانه های شهر نجف آباد در استان اصفهان، درست فضایی به وسعت حدود 100 متر از زمینِ خانه ای که شاید حدود 400 سال قبل که یکی از خان های شهر آن را ساخته و روی خانه هم دو برج خشتی بالا برده، هنوز سرپایند.

برج هایی که روی بخشی از خانه ساخته شده اند و چون هیچ مصرف عمومی نداشته اند و از ابتدا در اختیار مالکان خصوصی بوده اند.

شاید تعداد کمی از مردم نجف آباد فضای داخلی آن را دیده باشند، به جز کودکان خوشبختی که روزگاری به واسطه ی دوستی با کودکان مالکان خانه، پای شان به این اثر تاریخی باز شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده ماندن کبوترخانه 400 ساله در مقابل پولی گزاف!

زنده ماندن کبوترخانه 400 ساله در مقابل پولی گزاف!