مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 شهریور 1398 ساعت 09:082019-09-01دانش

گزارشی از پایان نامه هایی که قرنطینه می شوند


چندی پیش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن شرح جزییات آیین نامه پیشگیری از تخلف علمی و پژوهشی در دانشگاه ها، به نحوه تشخیص تقلب یا تخلف در پایان نامه های محرمانه نیز اشاره و تأکید کرد که تحقیقات محرمانه نمی توانند به صورت دائمی محرمانه باشند، - بلکه افراد و مراکز تنها به مدت 5 سال می توانند دستاوردهای علمی و پژوهشی که در قالب پایان نامه و پروژه انجام داده اند را محرمانه نگه دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواسط اُردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر ابلاغ شده است، پیشنهاده (پروپوزال)ها، رساله ها و پایان نامه های فاقد طبقه بندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید پس از تصویب در مؤسسه، در ایرانداک ثبت شوند.

در این گزارش سعی شده ضمن پرسش از مقامات مسئول دانشگاهی، به چیستی پایان نامه های محرمانه یا قرنطینه پاسخ داده شده و ابعاد مختلف آن ها شفاف سازی شود.

پایان نامه قرنطینه چیست؟ افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پایان نامه های قرنطینه در این دانشگاه نیز وجود دارد، گفت: برخی از پایان نامه های دارای پتانسیل ارزش آفرینی اقتصادی که اصطلاحاً محرمانه نیز خوانده می شوند، تا 5 سال به صورت قرنطینه حفظ شده و در اختیار عموم قرار نمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از پایان نامه هایی که قرنطینه می شوند

گزارشی از پایان نامه هایی که قرنطینه می شوند