مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 شهریور 1398 ساعت 14:382019-08-27فرهنگي

امیدواری برای توجه ویژه به «فیلمنامه» در جشنواره ی کودک


بابک نبی زاده، برنده جایزه اصلی یونیسف در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، درباره اهمیت فیلم نامه و چرایی حذف بخش مجزای مربوط به فیلمنامه از جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: - می توان امیدوار بود که با بازگشت این بخش به جشنواره، سینمای کودک در سال های آینده و در زمان اکران، از آثاری که ضمن سرگرم کنندگی و تجاری بودن، از رویکردهای انسانی و معنایی برخوردار باشند نیز بی نیاز شود.

نویسنده و کارگردان فیلم اقیانوس پشت پنجره در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: مهم ترین و اساسی ترین رکن شکل گیری و پرداخت نهایی یک فیلم، نوشته یا فیلم نامه آن اثر است.

در مراحل اولیه (ایده و طرح داستانی) فیلم نامه، حتی برای کارگردان اثر، مثل یک موجود پیچیده و چندلایه و ناشناخته است و تا پیش از شروع مرحله تولید و ساخت فیلم این پیچیدگی ها و تمام موارد مبهم و نامفهوم، باید برای تمام عوامل فیلم، تحلیل و بررسی و تفهیم شود.

بابک نبی زاده ادامه داد: تمام عوامل، باید در درک فیلم به یک نظر واحد و مشترک برسند و تمام زوایای دید باید یکی باشند.

آن یک نظر واحد هم الزاماً نظر کارگردان آن اثر نیست، بلکه نظر واحدی است که مختص خود اثر است و این فیلم نامه است که به ما می گوید چگونه نگاهش کنیم، از کجا آغاز و چطور روایتش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری برای توجه ویژه به «فیلمنامه» در جشنواره ی کودک

امیدواری برای توجه ویژه به «فیلمنامه» در جشنواره ی کودک