مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 10:232019-08-26فرهنگي

حیاتی بدون رده بندی سنی فیلم ها / به ممیزی دوم تبدیل نشود


منوچهر محمدی با تاکید بر حیاتی بودن رده بندی سنی فیلم ها معتقد است:به هیچ وجه رده بندی سنی نباید به ممیزی دوم تبدیل شود.

- این تهیه کننده سینما درباره اجرای طرح رده بندی سنی فیلم ها به ایسنا گفت: رده بندی سنی فیلم ها برای سینمای ایران امری ضروری، لازم و حیاتی است و اگر از بُعد تربیتی به آن نگاه کنیم، همه فیلمها نمی توانند برای همه سنین مناسب باشند و از طرف دیگر اگر فکر کنیم تمام محصولات سینمای ایران برای تمام سنین مناسب هستند، اشتباه استرانژیکی در سیاست گذاری کرده ایم.

وی در ادامه افزود: نداشتن رده بندی سنی موجب محدودیت در سوژه ها و موضوعاتی خواهد شد که همکاران فیلمساز اعم از فیلمنامه نویس و کارگردان؛ بخواهند به این موضوعات بپردازند.

تهیه کننده مارمولک یادآور شد: رده بندی سنی از بُعد تربیتی، اجتماعی و مسائل فرهنگی که مختص جامعه ایرانی ما است به شدت امر ضروری و لازم است.

البته در همه دنیا با معیارها و ملاک های خودشان این رده بندی انجام می شود و در کشور ما هم باید با ملاک های خودمان صورت گیرد.

محمدی در بخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که به هیچ وجه رده بندی سنی نباید به ممیزی دوم تبدیل شود و گروهی که قرار است رده بندی سنی را انجام دهند باید تخصص علمی و دانشگاهی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیاتی بدون رده بندی سنی فیلم ها / به ممیزی دوم تبدیل نشود

حیاتی بدون رده بندی سنی فیلم ها / به ممیزی دوم تبدیل نشود