مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 08:232019-08-26سياسي

گروگان گیری در خرابه برجام


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد ایمانی طی یادداشتی در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان نوشت: 1- سال های 92 تا 94 در اوج هیجان مذاکرات، - سال های 92 تا 94 در اوج هیجان مذاکرات، تلقی برخی مدیران و تحلیلگران این بود که دشمن، دنبال صلح است و می توان با مذاکره به مصالحه رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد ایمانی طی یادداشتی در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان نوشت: 1- سال های 92 تا 94 در اوج هیجان مذاکرات، تلقی برخی مدیران و تحلیلگران این بود که دشمن، دنبال صلح است و می توان با مذاکره به مصالحه رسید.

اما صلح دو طرف دارد؛ طرف مقابل هم باید دنبال صلح باشد و تضمین لازم را برای ترک دشمنی بدهد.

تعهد صلح، باید متقابل و متوازن باشد؛ و موجب فرصت سوزی و زمان خریدن برای دشمن نشود یا طرف خودی را به هوای صلح، خواب نکند.

2- فرمول عاقلانه برای چنان صلحی را امیر مومنان علیه السلام در عهدنامه مالک تبیین فرمود: ولا تدفعنّ صلحا دعاک الیه عدوّک للَّه فیه رضا، فإنّ فی الصّلح دعهًْ لجنودک، و راحه من همومک، و أمنا لبلادک.

صلحی را که رضای خدا در آن باشد و دشمن پیشنهاد کند، رد مکن، زیرا که صلح، سبب آرامش سپاهیان تو، و مایه آسودن از ناراحتیها، و امنیت برای شهر ها است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروگان گیری در خرابه برجام

گروگان گیری در خرابه برجام