مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 08:432019-08-25فرهنگي

از شهرت های پروفایلی تا رفیق بازی رسانه ای


سینا دادخواه با اعتقاد به این که رفیق بازی رسانه ای تعیین کننده نیست، رسانه های فردی و شهرت های پروفایلی را آفت این روزهای ادبیات عنوان می کند.

- این داستان نویس در گفت وگو با ایسنا، درباره آفت های ناشی از رسانه ای شدن گروه خاصی از نویسندگان و در مقابل آن رسانه دار نبودن نویسندگان دیگر که باعث کمرنگ ماندن آن ها می شود، اظهار کرد: افسانه ای به اسم ارزش مطلق ادبی وجود دارد، یعنی ما فرض می کنیم کتابی ارزش مطلق ادبی دارد، اما به هر علتی بایکوت رسانه ای می شود و پوشش رسانه ای داده نمی شود و خاک می خورد؛ اما در مقابل آن کتاب های بنجل، زرد و کم ارزشی وجود دارد که به خاطر فشار رسانه ای دیده می شود.

در این جا باید این را محل سوال قرار داد که این ارزش مطلق ادبی اصلا چیست و چطور می شود آن را سنجید که مخاطبان و حتی منتقدان متوجه آن نمی شوند، اما خود نویسنده متوجه آن هست و اگر کتابش دیده نشود می گوید کتاب من را ندیده اند و کتاب بچه معروف ها خوانده می شود.

انگار آن پیچیدگی های صحنه آفرینش و ارائه ادبی دیده نمی شود، درحالی که وقتی یک کتاب خوانده و دیده می شود مکانیزم پیچیده ای در جهان بین الاذهان نویسنده، مخاطب و بازار شکل گرفته است.

کمااین که کتاب های ارزشمند ادبی هم در اغلب مواقع در دوره و زمانه خودشان دیده می شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شهرت های پروفایلی تا رفیق بازی رسانه ای

از شهرت های پروفایلی تا رفیق بازی رسانه ای