مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 شهریور 1398 ساعت 09:582019-08-24بين الملل

سریع القلم: آمریکاشناسان می دانستند پایه های برجام، سست و شکننده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمود سریع القلم از توجیه کنندگان مذاکره و اعتماد به آمریکا در دهه گذشته به ویژه در آستانه توافق برجام به شمار می رفت و حتی در این مسیر آن قدر افراط و هیجان به خرج داد که به صدا و سیما به خاطر نظرسنجی مردم درباره اعتماد .

- تئوریسین و توجیه کننده مذاکرات منتهی به برجام، اکنون می گوید: برجام پایه های سستی دارد و شکنندگی آن برای آمریکاشناسان پرواضح بود (!) به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمود سریع القلم از توجیه کنندگان مذاکره و اعتماد به آمریکا در دهه گذشته به ویژه در آستانه توافق برجام به شمار می رفت و حتی در این مسیر آن قدر افراط و هیجان به خرج داد که به صدا و سیما به خاطر نظرسنجی مردم درباره اعتماد یا عدم اعتماد به آمریکا انتقاد کرد و مدعی شد نباید از لبوفروش و راننده تاکسی در این باره نظرخواهی کرد.

کارشناسان بسیاری تصریح کرده بودند برجام فاقد ضمانت های لازم است.

این مشاور ارشد دولت اکنون ضمن یادداشتی می نویسد: چرا ترامپ به راحتی از برجام خارج شد؟ چون برجام مانند توافقات آمریکا با چین (1972) یا شوروی (1987)، توافق با حاکمیت آمریکا نبود و خروج از آن به جز اعتراض چند نماینده کنگره و سناتور، جریانی ایجاد نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریع القلم: آمریکاشناسان می دانستند پایه های برجام، سست و شکننده است

سریع القلم: آمریکاشناسان می دانستند پایه های برجام، سست و شکننده است