مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مرداد 1398 ساعت 07:532019-08-16آخرین اخبار

دانشگاه جندی شاپور دزفول وارد عرصه تولید فناوری شارژ بیسیم شد


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور پس از انجام تحقیقات و نگارش مقالات معتبر موفق به طراحی و ساخت دستگاه انتقال بی سیم جریان الکتریکی با راندمان بالای 90 درصد برای شارژ خودروهای الکتریکی شد.

- علیرضا نمدمالان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این موضوع که پژوهش صورت گرفته توسط وی، در زمینه شارژ بی سیم باتری خودرو الکتریکی است، اظهار کرد: شارژ بی سیم کاربرد زیادی در صنایع مختلف از جمله پزشکی و صنایع فضایی دارد.

به طور مثال دستگاه آندوسکوپی یا کولونوسکوپی در پزشکی که جهت معاینه وارد بدن می شود نیاز به شارژ یا تعویض باتری که امری زمانبر است، دارد اما با دستگاه شارژ بی سیم این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: دستگاه انتقال بی سیم می تواند جریان الکتریکی قدرت قابل ملاحظه ای را انتقال دهد که برای سیستم خودروهای الکتریکی بسیار مفید است.

پیش از این برای شارژ خودروهای برقی باید سیستم خودرو را با سیم به پریز برق متصل می کردیم که این امر به دلیل توان بالا موجب فرسودگی کانکتورها می شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ادامه داد: علاوه بر آن استفاده از سیم نیازمند حوصله است اما اگر شارژ خودرو به صورت بیسیم باشد خودرو در حالت پارک از قسمت شاسی به این سیستم متصل و خودرو بدون دخالت راننده، شارژ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه جندی شاپور دزفول وارد عرصه تولید فناوری شارژ بیسیم شد

دانشگاه جندی شاپور دزفول وارد عرصه تولید فناوری شارژ بیسیم شد