مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 09:142019-07-20اقتصادي

ثبت تصویر رمزگشای جنگ جهانی روی اسکناس 50 پوندی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که تصویر آلن تورینگ، ریاضی دان مشهور، که با رمزگشایی پیام های دشمن در جنگ جهانی دوم به پیروزی انگلستان کمک کرد، - بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که تصویر آلن تورینگ، ریاضی دان مشهور، که با رمزگشایی پیام های دشمن در جنگ جهانی دوم به پیروزی انگلستان کمک کرد، روی اسکناس های 50 پوندی جدید ثبت خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که تصویر آلن تورینگ، ریاضی دان مشهور، که با رمزگشایی پیام های دشمن در جنگ جهانی دوم به پیروزی انگلستان کمک کرد، اما پس از محکوم شدن به هم جنس خواهی دست به خودکشی زد، روی اسکناس های 50 پوندی جدید ثبت خواهد شد.

مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلستان گفت: به عنوان پدر علم کامپیوتر و هوش مصنوعی و همچنین قهرمان جنگی، فداکاری های آلن تورینگ بسیار گسترده و راه گشا بوده اند.

موفقیت امروز بسیاری مدیون اقدامات تورینگ است.

ماشین الکترومکانیکی تورینگ، که اولین نمونه از کامپیوتر های کنونی بود، در دوران جنگ جهانی توانست یک رمز غیرقابل بازگشایی، که توسط نازی های آلمانی استفاده می شد را بشکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تصویر رمزگشای جنگ جهانی روی اسکناس 50 پوندی

ثبت تصویر رمزگشای جنگ جهانی روی اسکناس 50 پوندی