مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 11:232019-07-17دانش

نقشه 3 بعدی ماه ساخته شد


محققان با استفاده از داده های ناسا موفق به ایجاد نقشه سه بعدی ماه و نقاطی از آن که فضانوردان طی ماموریت های آپولو بر آن گام نهاده اند، شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، با نزدیک شدن به سالگرد 50 سالگی فرود نخستین انسان بر ماه توسط فضاپیما آپولو 11، ناسا با تهیه نقشه 3 بعدی از نقاطی که فضانوردان در ماه فرود آمده اند همه را غافلگیر کرد.

در این نقشه سه بعدی می توان ماه را با جزییات دقیق مشاهده کرد به طوریکه تمام فرودهای پروژه فضایی آپولو(Apollo Program) با جزییات کامل مشخص است.

ناسا به مناسبت جشن 50 سالگی فرود انسان بر ماه این نقشه را منتشر کرده است.

افراد می توانند با مشاهده این نقشه محل دقیق فرود نیل آرمسترانگ ، باز آلدرین و مایکل کولینز را در سفر تاریخی شان به ماه برای نخستین بار در 20 ژوییه 1969 مشاهده کنند.

در تصویر فوق می توانید محل دقیق فرود فضاپیماهای ماموریت آپولو را مشاهده کنید.

مایکل کالینز در سن 38 سالگی برای مأموریت آپولو 11 انتخاب شد و پس از یک سال تمرینات سخت و فشرده به همراه باز آلدرین و نیل آرمسترانگ در 20 ژوییه 1969 عازم مأموریت تاریخی آپولو 11 شد.

پرواز آپولو 11، 30 ساعت بعد به مدار ماه رسید سفینه ماه نشین از سفینه مادر جدا شد و آرمسترانگ و آلدرین روی ماه نشستند، ولی کالینز در سفینه مادر ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه 3 بعدی ماه ساخته شد

نقشه 3 بعدی ماه ساخته شد