مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 07:582019-07-14اقتصادي

دره بلاتکلیف


13 سال پیش در خردادماه 1385 طبق مصوبه دولت و هیأت وزیران دره گردوی اراک به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی و به میراث فرهنگی ابلاغ شد.

- 13 سال می گذرد و اقدامی مطابق با این مصوبه در این منطقه انجام نگرفته و همچنان این ظرفیت عظیم گردشگری در جنوب اراک بلاتکلیف باقی مانده است، از طرفی شهروندان اراکی که با کمبود بسیار زیاد اماکن تفریحی مواجه هستند، اقبال بسیار زیادی به این منطقه نشان داده و عموماً برای طبیعت گردی کوتاه مدت دره گردو را برمی گزینند، بر این اساس دره گردو در تعطیلات پایان هفته یکی از شلوغ ترین نقاط شهر اراک برای کوهنوردی های خانوادگی و پیک نیک است.

به دلیل اینکه دره گردو خارج از محدوده شهری است، متولی تهیه طرح گردشگری آن استانداری مرکزی است، اما در سال 93 شهرداری اراک موظف به تهیه طرح برای دره شد که پس از انتخاب مشاور و طراحی، کلیات طرح در کمیته امور زیربنایی استان مورد موافقت قرار گرفت.

این طرح شامل پروژه های تجاری و تفریحی، خدمات رفاهی، مجموعه فرهنگی، مجموعه بازی کودکان و ایجاد امکانات ورزشی، پیست موتورسواری، دوچرخه سواری، آفرود (زمین مسابقات موتور کراس و خودورهای شاسی بلند)، کانون گردهمایی ورزش همگانی و مجموعه پذیرایی می شود، اما علیرغم وجود سرمایه گذار، تاکنون روی اجرا به خود ندیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دره بلاتکلیف

دره بلاتکلیف