مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 تیر 1398 ساعت 15:132019-07-12سياسي

کودتا را یک زن توده ای افشا کرد؟


کودتای نوژه از وجوه مختلف محل ابهام است؛ زیرا هیچ گاه معلوم نشد تعداد افراد دستگیرشده و اعدامی های کودتا چقدر بوده یا هیچ روایت دقیقی از نحوه افشای کودتا در دست نیست و شخصیت های سیاسی هر یک از دید خود آن را روایت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: نزدیک غروب آفتاب روز 17 تیر 59، آقای سعید حجاریان که با کمیته اداره دوم ارتش همکاری داشت، به دفترم آمد و هیجان زده گفت کار خصوصی دارم.

ظاهراً چند نفر در دفتر بودند، به من نزدیک شد و گفت امشب قرار است کودتا شود ؛ این سخنان بخشی از خاطرات محمد ری شهری، رییس وقت دادگاه انقلاب ارتش است که درباره چگونگی کشف کودتای نوژه تعریف کرده است؛ کودتایی که قرار بود چندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال 57، منجر به سقوط حکومت نوپا و بازگرداندن شاهپور بختیار شود.

هدف نخست کودتا، حمله هوایی به منزل امام خمینی در تهران و سپس حمله به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و در نهایت شکستن دیوار صوتی از طریق هواپیماها ذکر شده است.

همچنین قرار بود ساختمان مجلس و مراکز رادیو و تلویزیون تسخیر شده و بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی بازداشت شوند.

طراحی این عملیات چنان دقیق بود که حتی اعلامیه های جشن پیروزی نیز آماده شده بودند و گردانندگان کودتا اعلامیه های پیروزی خود را هم آماده کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا را یک زن توده ای افشا کرد؟

کودتا را یک زن توده ای افشا کرد؟