مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 تیر 1398 ساعت 23:032019-07-10اقتصادي

هزینه میلیاردی زیرساخت های حذف کاغذ از پایان نامه


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در صدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ممنوعیت چاپ پایان نامه های کاغذی هستیم، - هزینه زیرساخت های سخت افزاری و شبکه ای اجرای این قانون را یک میلیارد تومان عنوان و تأکید کرد: سیاست گذاری پشت این قانون درست بوده اما باید مکانیزمی دیده شود که بتواند از پیش آمدن سایر مشکلات جلوگیری کند.

محمد طالعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در صدد فراهم کردن زیرساخت ها برای اعلام ممنوعیت چاپ پایان نامه های کاغذی در دانشگاه هستیم، گفت: ما آمادگی اجرای این قانون را نداشتیم، دلیل آن این است که در حوزه پایان نامه ها از پیش تر بحث ایرانداک مطرح بود و مکانیسمی که بتواند پایان نامه ها را در یک جا متمرکز کند و سامانه همانندجو را پیاده سازی کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه بعضی دانشگاه ها با ایرانداک همراهی نکردند که این موضوع به چند دلیل برمی گردد؛ یک دلیل آن این است که بعضی پایان نامه ها تحت مالکیت معنوی و مالی دانشگاه ها هستند به این مفهوم که ممکن است قابلیت تجاری سازی یا استخراج پتنت از آن ها وجود داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی هست که موضوع یک پایان نامه اهمیت دارد و برخی اساتید تمایل ندارند چنین پایان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه میلیاردی زیرساخت های حذف کاغذ از پایان نامه

هزینه میلیاردی زیرساخت های حذف کاغذ از پایان نامه