مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 تیر 1398 ساعت 09:132019-07-07سياسي

پیوندی سیاه در سایه اما و اگرها


لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال در سایه اما و اگرها، پشت درهای مجلس به انتظار نشسته و این در حالی است که این معضل اجتماعی رو به افزایش بوده و تعداد بی شماری از کودکان در غیبت قوانین متقن در این خصوص مورد آزار و خشونت قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کودک همسری یکی از موضوعات متداول و داغ میان فعالان حقوق کودک و واضعان قانون در ایران است که قدمتی دیرینه دارد و آنچه که از شواهد و قراین مشهود است، همچنان این چالش ادامه خواهد داشت.

رسانه های جمعی، از مسئله کودک همسری به مثابه یک پدیده یاد می کنند، اما به نظر می رسد به کار بردن این واژه در این موضوع مناسبت ندارد؛ پدیده، به امری نوظهور و بی مانند در گذشته می گویند، در حالی که مسئله کودک همسری، امری تاریخی در جوامع گوناگون از جمله ایران است اما تنها تفاوت آن با گذشته، بلوغ اخلاقی و فکری جامعه است که خشونت نهفته در این امر را درک کرده است.

کودک همسری جزو آن اصطلاحات بیگانه و متضاد است که به نظر می رسد هیچ گاه قرابتی با یکدیگر نمی یابند.

اگر کودک، کودک است که باید عروسک های کودکی اش را در ویترین خاطراتش نقش چین کند اما هنگامی که صفت همسر به آن آراسته می شود، قابل هضم نیست و وجدان های بیدار را جریحه دار می کند؛ چراکه باید به کابوس های شبانه دختری گریست که در چنگال هوس دیوصفتانی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوندی سیاه در سایه اما و اگرها

پیوندی سیاه در سایه اما و اگرها