مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 خرداد 1398 ساعت 10:052019-06-10بين الملل

جاسوسی ارتش کانادا از شهروندان این کشور


بر اساس یک حکم فدرال که به تازگی افشا شده، جاسوسان ارتش کانادا می توانند اطلاعات شهروندان این کشور را برای تحقیقات قانونی، جمع آوری و حتی اشتراک گذاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسترسی نهادهای دفاعی و اطلاعاتی به اطلاعات شخصی شهروندان کانادایی، گروه های مدافع آزادی های مدنی را نگران کرده زیرا مشخص نیست چه میزان از این اطلاعات می توانند از دسترسی های گسترده به فضای سایبری به دست آیند.

خبرگزاری کندین پرس اخیراً یک نسخه از حکمی هشت صفحه ای به تاریخ اوت 2018 و موسوم به دستور جمع آوری اطلاعات شهروندان کانادایی از طریق قانون دسترسی به اطلاعات را رویت کرده است.

این دستور که برای کارکنان وزارت دفاع ملی کانادا و نیروهای مسلح این کشور صادر شده، اظهار می کند که هرگونه اطلاعاتی که درباره شهروندان کانادا به دست می آید، باید ارتباطی مستقیم با عملیات یا فعالیتی نظامی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی بی اس، این حکم اما هشدار می دهد که تکنولوژی ها و توانایی های در حال ظهور امکان جمع آوری غیرعمدی اطلاعات شهروندان کانادایی را از منابع آزاد مانند شبکه های اجتماعی افزایش می دهد.

در این حکم آمده است، اطلاعات کانادایی ها چه عمداً و چه سهواً جمع آوری شده باشند، می توانند برای پشتیبانی از عملیات قانونی دفاعی و اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوسی ارتش کانادا از شهروندان این کشور

جاسوسی ارتش کانادا از شهروندان این کشور