مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 14:502019-05-15بين الملل

برنده صلح نوبل و برهم زننده صلح


آلفرد نوبل در وصیت نامه خود گفته است که این جایزه باید «به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل یا ترغیب صلح کرده باشد».

- آلفرد نوبل در وصیت نامه خود گفته است که این جایزه باید به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل یا ترغیب صلح کرده باشد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آذر منصوری در ادامه یادداشت خود در روزنامه شرق نوشت: آنچه سالانه تحت عنوان جایزه صلح نوبل به منتخب کمیته نوبل اعطا می شود، مخصوص کسانی است که نه تنها در کارنامه فعالیت های خود، مدافع صلح و حقوق بشر هستند، بلکه بعد از آن نیز باید از پیام آوران اصلی آن باشند و در راستای کاهش تنش ها و پیشگیری در هر اقدامی که صلح پایدار را به مخاطره می اندازد، پیش قدم باشند.

مارتین لوترکینگ، جرج مارشال، آنگ سان سوچی، دالایی لاما، نلسون ماندلا، گورباچف، اوباما و ملاله یوسف زی از افراد نام آشنایی هستند که به دلیل داشتن برخی یا همه این ویژگی ها به عنوان برنده جایزه نوبل انتخاب شدند.

اما اینکه این افراد بعد از نائل شدن به این عنوان دست به چه رفتارهایی در همین راستا یا نقض آن می زنند، اعتباری است که به این جایزه و بانیان آن می دهند.

برای مثال رفتار خشونت آمیز آنگ سان سوچی با مسلمانان روهینگیا باعث شد جایگاه برندگان صلح نوبل و به ویژه معیارهایی که افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده صلح نوبل و برهم زننده صلح

برنده صلح نوبل و برهم زننده صلح