مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 12:262019-04-24سياسي

اقتدار و امنیت پایدار


اقتدار و امنیت ایران اسلامی در سایه همت و غیرت جوانانش از نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری و دفاعی قدرتمند به واسطه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس سیاسی: بشر از گذشته های بسیار دور یا به تعبیری صریح تر از ابتدای خلقت نیازمند حفاظت و حراست از جان و مال خود بوده است.

شاید در ادوار مختلف حیات بشری اهمیت و ضرورت تامین امنیت ویژگی ها و اقتضائات خاص زمان خود را داشته  چراکه این مهم در هیچ دوره از حیات بشری مورد غفلت نبوده است.

با افزایش جمعیت بشر و تنوع سلیقه ها و نگرش های زندگی، آنچه بیش از همه در کانون توجه تمدن های بشری قرارداشته مقوله تامین امنیت وحفاظت و حراست از مرزهای جغرافیایی و مسکونی خود بوده است.

مرزهایی از محدوده یک قلعه و برج گرفته تا قلمر و گسترده.

با گذشت زمان و افزایش چشمگیر جمعیت بشر و توسعه تمدن ها و شکل گیری کشورها، ماهیت تامین امنیت نیز از شکل دفاع در برابر حیوانات و تهدیدات طبیعی و محیطی به گستره فراگیرتر و پیچیده تری کشیده شده و ضرورت ایجاد لایه های امنیتی برای ادامه حیات و بقای نسل بشری مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

در این میان مولفه قدرت نیز با امنیت عجین شده و هر تمدن و کشوری که ظرفیت حفاظت بیشتر از خود را داشته دوام، بقا و استمرار بیشتری را نیز شاهد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتدار و امنیت پایدار

اقتدار و امنیت پایدار