مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 16:162019-02-16فرهنگي

پخش مستند «مخمل کوه» از شبکه مستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی امیری گفت: مخمل کوه یکی از کوه های بسیار زیبای لرستان با ارتفاع نزدیک به 2 هزار متر است، این کوه که از مناطق دیدنی خرم آباد به حساب می آید به سبب گل سنگ های زیبا بارنگ سبز مخملی که در بهار روی سنگ ها رشد می کنند، - مستند مخمل کوه به تهیه کنندگی و کارگردانی علی امیری از تولیدات جدید شبکه مستند امشب ساعت 20:30 پخش می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی امیری گفت: مخمل کوه یکی از کوه های بسیار زیبای لرستان با ارتفاع نزدیک به 2 هزار متر است، این کوه که از مناطق دیدنی خرم آباد به حساب می آید به سبب گل سنگ های زیبا بارنگ سبز مخملی که در بهار روی سنگ ها رشد می کنند، به این اسم معروف شده است و از جاذبه های مهم گردشگری ایران به شمار می رود.

وی افزود: در دل این کوه علاوه بر تنوع گیاهان و حیوانات و منابع طبیعی منحصربه فرد، غارهایی وجود دارد که دوران پارینه سنگی مربوط می شوند، غارهایی مثل غار کَلدَر که به باور باستان شناسان این غار نشان داد ایران در زمره نخستین زادگاه های انسان های هوشمندی است که برای اولین بار موفق به مهاجرت به قاره اروپا شدند.

این کارگردان تصریح کرد: آبشار تاف یا برنجه زیباترین و بلندترین آبشار ایران از جاذبه های کم نظیر گردشگری استان لرستان نیز در دل این کوه قرارگرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش مستند «مخمل کوه» از شبکه مستند

پخش مستند «مخمل کوه» از شبکه مستند