مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مهر 1397 ساعت 04:362018-10-04بين الملل

استقبال سناتور ضدایرانی از تصمیم واشنگتن به فسخ عهدنامه مودت


یک سناتور آمریکایی با استقبال از تصمیم وزارت خارجه این کشور برای فسخ عهدنامه مودت با ایران، گفت این پیمان باید مدت ها قبل لغو می شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تام کاتن سناتور آمریکایی تندرو و ضد ایرانی شامگاه چهارشنبه از تصمیم وزارت خارجه این کشور برای فسخ عهدنامه مودت با ایران استقبال کرد.

کاتن با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از تصمیم مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد ایران از این عهدنامه برای توجیه دادخواست بی اساس خود علیه تحریم های آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری استفاده کرده است.

به نوشته وبگاه فری بیکن وی در ادامه ادعاهایش افزود: اگر تهران می خواهد قطعات و تجهیزات یدکی برای هواپیماهای مسافربری خود به دست بیاورد، باید از پروازهای خود برای جابجایی مسافران استفاده کند نه تسلیحات و نیرو به سوریه .

پامپئو بامداد پنجشنبه در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: رای امروز دیوان بین المللی دادگستری شکستی برای ایران بود که منافقانه و بی اساس از این دادگاه به عنوان محکمه ای برای حمله به آمریکا استفاده کرد .

وی سپس تصمیم خود درباره لغو عهدنامه مودت با ایران را تکرار کرده و افزود: با توجه به این امر، اعلام می کنم که ایالات متحده عهدنامه مودت با ایران را فسخ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال سناتور ضدایرانی از تصمیم واشنگتن به فسخ عهدنامه مودت

استقبال سناتور ضدایرانی از تصمیم واشنگتن به فسخ عهدنامه مودت