مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 12:312018-09-22سياسي

بازخوانی اسناد دیداری و شنیداری نیاوران برای نخستین بار


«در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای نخستین بار اسناد دیداری و شنیداری مرکز اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازخوانی می شود.

» - در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای نخستین بار اسناد دیداری و شنیداری مرکز اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازخوانی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید رحمت اله رئوف حنان - مدیر مجموعه نیاوران - با اعلام این خبر گفت: اسناد دیداری و شنیداری مرکز اسناد این مجموعه با هدف ساماندهی این اسناد به صورت دیجیتالی و سهولت در خدمات رسانی به پژوهشگران و مراجعه کنندگان به این واحد برای نخستین بار بازخوانی می شود.

وی افزود: اسناد به جای مانده در بین اموال و آثار کاخ های مجموعه نیاوران، به دلیل روایت بخش هایی از رویدادهای بیرونی و درونی دربار پهلوی که مرتبط با تاریخ معاصر ایران است، ارزش خاصی دارند و باید برای استفاده عموم فرهیختگان مورد توجه قرار گیرند.

به همین دلیل باید به سمت دیجیتال سازی اسناد پیش برویم تا علاوه بر نسخه اصلی، تصویرهای اسکن شده از آثار نیز ثبت، ضبط و نگهداری شود تا محققان به راحتی بتوانند از تصاویر دیجیتالی استفاده کنند.

او با بیان این که پروژه ساماندهی اسناد تصویری شامل عکس های این مرکز از تیر ماه سال جاری در دو فاز آغاز شده است، افزود: در این پروژه حدود 6 هزار قطعه عکس ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی اسناد دیداری و شنیداری نیاوران برای نخستین بار

بازخوانی اسناد دیداری و شنیداری نیاوران برای نخستین بار