مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 00:112018-09-14بين الملل

چهار نکته طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد


جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب خاطرات خود که اخیرا منتشر شده، به طرح نکاتی در خصوص آخرین ساعات منتهی به اعلام توافق ژنو پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو ، فصل هجدهم کتاب خاطرات جان کری، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده که اخیرا منتشر شده، به روند مذاکرات هسته ای ایران و 6 کشور موسوم به 1+5 اختصاص دارد.

پیش از این چهار گزارش از فرازهای مختلف فصل هجدهم خاطرات جان کری تقدیم مخاطبان گرامی کرده و آنچه ذیلا می خوانید، به ساعاتی مانده به اعلام توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) اختصاص دارد.

تصریح به این نکته ضروری است که انتشار بخش هایی از روایت وزیر خارجه اسبق آمریکا به معنای تایید تمام یا بخشی از این روایت نیست.

کری با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین او و کاترین اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دور سوم مذاکرات ژنو و نظر به کارشکنی فرانسوی ها در دور دوم این مذاکرات، از تقسیم کار بین خود و اشتون در مذاکرات ژنو 3 خبر داده و نوشته است: قرار شد در آن مقطع، من بر فرانسه و دیگر اعضای 1+5 تمرکز کنم و اشتون با ایران در تماس باشد.

پس از دیدار با ظریف، کاترین نسخه روزآمدشده را به ایرانی ها ارائه کرد که نسبت به نسخه قبلی [نسخه ژنو 2] تغییرات اندکی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار نکته طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد

چهار نکته طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد