مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1397 ساعت 16:112018-08-05فرهنگي

مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی خبر داد ثبت ملی 23 اثر تاریخی از 4 استان


در کمیته آثار غیرمنقول، 23 اثر تاریخی از چهار استان اردبیل، کرمان، قزوین، فارس و گیلان واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شدند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس،کمیته آثار غیرمنقول درحالی با حضور صاحب نظران و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد که چهار استان به ارائه پرونده های خود پرداختند.

 فرهاد نظری با اعلام این خبر گفت: خانه باغ صنعتی، مجموعه خانه های صنعتی زاده و مسجد هرمزآباد رفسنجان (صاحب الزمان) باقدمت قاجار تا پهلوی اول از جمله پرونده های ارائه شده استان کرمان بودند که در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفتند.

وی افزود: دو پرونده ثبت اضطراری از استان قزوین شامل دو قنات حصار خروان و قنات شریف آباد که هردو قنات هایی به جا مانده از دوره قاجار هستند از دیگر موضوعات ارائه شده در نشست بود که با تصویب هیأت کارشناسی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.

به گفته نظری در این نشست همچنین یک اثر از استان گیلان و 17 اثر از شهرستان نیریز استان فارس شامل هشت قنات، هشت تپه، یک سیستم آب رسانی و حمام قدیمی مورد بررسی و تایید هیئت کارشناسی برای قرار گیری در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

  نظری قنات های شادابخت، خبار،آب زرتشت، میبد، لای حنا، دهویه، شیخ مور، سیستم آبرسانی ده فاضل، محوطه خواجه احمد انصاری، تل خندق، تل خاکی، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی خبر داد ثبت ملی 23 اثر تاریخی از 4 استان

مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی خبر داد ثبت ملی 23 اثر تاریخی از 4 استان