مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1397 ساعت 11:512018-08-04اقتصادي

گوهر نابی که جهانی شده است


امروزه لباس های محلی فقط یک پوشش نیستند بلکه چشمکی دلبرپسند برای معرفی یک پیشینه تاریخی و البته راهی برای توسعه صنعت گردشگری است که به عنوان یکی از صنایع مطرح در جهان به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شرق اصفهان، فرهنگ آیینه تمام نمای هر ملت  است و پوشش یکی از اصلی ترین اجزا در معرفی نوع فرهنگ  است، آنچنان که  پیوند قوی بین  لباس و فرهنگ برقرار است  در بسیاری از موارد ملاک شناخت افراد و تفکیک آنان از یکدیگر همین لباس است.

 لباس های محلی نمادی از فرهنگ، آداب و سنن غنی و دیرینه هر قومی به شمار می رود، نوع پوشش از گذشته های بسیار دور، تاکنون که دستخوش تغییراتی شده نشان دهنده منطقه زندگی هر فرد بوده و لباس های هر منطقه با توجه به ویژگی های آب و هوایی نمود یافته اند.

لباس های محلی چشمکی دلبرپسند از شمال تا جنوب ایران متشکل از قومیت ها و فرهنگ های مختلف است و هر خطه رنگ ها و نقش ها را برای نمود عینی فرهنگ خود به خدمت گرفته است، لباس این بارزترین سمبل فرهنگی، مهم ترین و مشخص ترین مظهر قومی و نشانه فرهنگی است که به سرعت تحت تأثیر پدیده های فرهنگی و حتی منطقه ای شکل گرفته و شناسنامه فرهنگ و قومیت خود شده است.

امروزه لباس های محلی فقط یک پوشش نیستند، بلکه چشمکی دلبر پسند برای معرفی یک پیشینه تاریخی و البته راهی برای جذب تفکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوهر نابی که جهانی شده است

گوهر نابی که جهانی شده است