مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 10:502018-07-15اقتصادي

تمامی رودخانه های استان مرکزی خشک شده اند


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: به دلیل کاهش روان آبها کلیه رودخانه های استان در حال حاضر خشک هستند.

- محمود قدبیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خشک شدن کلیه رودخانه های استان مرکزی به دلیل نبود روان آب ها بیان کرد: در سال گذشته شرکت آب منطقه ای با کمک برخی از دستگاه های اجرایی اقدام به اجرای پروژه مدیریت یکپارچه حوضه آبریز رودخانه قره چای کرده است که اثربخشی مناسبی در میزان دبی و جریان پایه رودخانه داشت.

وی با اشاره به تغذیه سفره های آب زیرزمینی دشت های مجاور رودخانه همچون دشت شازند، شراء و کمیجان گفت: در سال گذشته اجرای مدیریت یکپارچه منجر به تغذیه سفره ها با 134 میلیون مترمکعب آب بوده است که پس از هشت سال خشکسالی و نبود آب در رودخانه قره چای به شراء رودخانه احیا و دبی پایه رودخانه جریان گرفت.

قدبیگی تصریح کرد: با این اقدام از اواخر آبانماه 96 تا یک ماه قبل رودخانه تا منطقه خنداب دارای جریان آب بود، اما با بازدید صورت گرفته در حال حاضر خشک شده است و بواسطه شرایط کنونی نیز کلیه رودخانه های استان مرکزی دچار خشکی شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دوره خشکسالی ها در کشور باعث شده است که طی هفت تا هشت سال اخیر در این فصل، آبی در رودخانه های استان وجود نداشته باشد، افزود: کمبود بارندگی ها در سال گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامی رودخانه های استان مرکزی خشک شده اند

تمامی رودخانه های استان مرکزی خشک شده اند