موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 خرداد 1397 ساعت 14:352018-06-12پزشكي

سکوت کودکان را جدی بگیرید


یک مشاور با تاکید بر این که والدین باید سکوت کودکان را جدی بگیرند، گفت: سکوت اضطرابی می تواند همراه با دیگر اختلالات مربوط به اضطراب و یا همراه با اوتیسم بروز کند.

- فرناز امیراصلانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: محققان می گویند حرف نزدن بعضی بچه ها می تواند به علت وضعیتی موسوم به selective mutism باشد.

این اختلال در واقع نوعی ترس یا فوبیای حرف زدن است که در آن کودک موقع حرف زدن به یک نقطه خیره شده و عضلاتش سفت می شود.

این حالت با خجالتی بودن کاملا متفاوت است.

این مشاور ادامه داد: این بچه ها در خانه به راحتی حرف می زنند ولی در شرایط دیگر کاملا ساکت می شوند.

محققان می گویند این وضعیت معمولا از سنین قبل از 5 سالگی شروع می شود ولی می تواند تا سنین مدرسه رفتن تشخیص داده نشود.

جالب آن که شیوع این نوع سکوت در بچه های دو زبانه سه برابر بیش از معمول است که می تواند به علت بیشتر بودن میزان استرس در زندگی آن ها باشد.

وی افزود: این وضعیت می تواند موجب اختلالات جدی در ارتباطات کودک شده و در یادگیری او مشکلاتی ایجاد کند و با توجه به این که سکوت اضطرابی می تواند همراه با دیگر اختلالات مربوط به اضطراب و یا همراه با اوتیسم بروز کند، درمان این نوع از سکوت با تغییر در محیط زندگی کودک امکان پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت کودکان را جدی بگیرید

سکوت کودکان را جدی بگیرید