مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 ساعت 11:052018-05-15فرهنگي

افتتاح موزه کتاب های دینی در آستانه اشرفیه


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: هم زمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی، موزه کتاب های دینی درآستانه اشرفیه افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا علیزاده به مناسبت هفته میراث فرهنگی و صنایع دستی، گفت: شعار امسال هفته میراث فرهنگی، موزه های در هم تنیده، رویکرد نو و مردمان نو از سوی شورای بین المللی موزه ها در سال 2018 عنوان شده است و در این راستا سازمان میراث فرهنگی گیلان 50 برنامه در این هفته در دست اجرا دارد.

وی افزود: پس از گذشت 50 سال از کشف اشیای باستانی در تپه مارلیک رودبار به همت موزه رشت و مشارکت موزه ملی ایران، این اشیا به مدت 15 روز در معرض نمایش علاقه مندان فرهنگ و تاریخ گیلان قرار گرفت.

علیزاده در خصوص آثار به نمایش گذاشته شده در موزه رشت هم گفت: جام مارلیک، درخت زندگی، افسانه زندگی بز کوهی، عقاب و قوچ، سر ببر زرین، گردنبند زرین، مهره های آویز، دکمه و سربند زرین و .

از اشیا نمایش داده شده در موزه رشت خواهد بود.

این آثار در سال 1342 از پنج تپه باستانی پیله قلعه، جازم کول، دوره بیجار، زینب بیجار و چراغعلی تپه(مارلیک) در دره گوهررود رحمت آباد رودبار کشف شد.

وی با تأکید بر ایجاد موزه های تخصصی در گیلان گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار ابلاغی و ملی در این راستا پیش بینی شده است و اختصاص آن به ما در اجرای برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه کتاب های دینی در آستانه اشرفیه

افتتاح موزه کتاب های دینی در آستانه اشرفیه