مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 02:102018-01-15بين الملل

موسویان: دسترسی ایران به بمب هسته ای، خطر حمله نظامی امریکا را بسیار جدی می کرد


" سید حسین موسویان عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای در دولت اصلاحات و دیپلمات سابق در یادداشتی با عنوان برجام به زبان ساده ، به توضیح توافق هسته ای پرداخت.

موسویان در اعتماد نوشت: 10 سال مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی (1392-1382) بی نتیجه ماند چرا که امریکا حاضر نبود صنعت غنی سازی و آب سنگین را در ایران بپذیرد.

علت سرسختی امریکا هم این بود که هر کشوری این دو صنعت را در اختیار داشته باشد، هر زمان اراده کند، می تواند بمب هسته ای بسازد.

در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، امریکا توانست با ایجاد اجماع جهانی علیه ایران، پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل برده، در قالب فصل هفت منشور سازمان ملل قرار داده، برنامه هسته ای ایران را به عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی قلمداد کرده، گسترده ترین و بدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده و تعلیق نامحدود برنامه هسته ای ایران را به تصویب شورای امنیت سازمان ملل برساند.

علاوه بر شش قطعنامه تحریمی سازمان ملل، امریکا و اروپا نفت، بانک مرکزی و بانک های بزرگ ایران را نیز تحریم کردند.

ظرف مدت کوتاهی ارزش پول ملی ایران سقوط وحشتناکی را تجربه کرد به گونه ای که هر یک دلار کمتر از یک هزار تومان به بیش از 3500 تومان رسید، تورم از مرز 40 درصد گذشت، صادرات نفت ایران حدود 60 درصد کاهش یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسویان: دسترسی ایران به بمب هسته ای، خطر حمله نظامی امریکا را بسیار جدی می کرد

موسویان: دسترسی ایران به بمب هسته ای، خطر حمله نظامی امریکا را بسیار جدی می کرد