مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1396 ساعت 12:412018-01-08پزشكي

3500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو دارند


معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که سالانه از پنج تا هشت هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند، فقط 3500 نفر شرایط اهدای عضو را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از دشتستان، علیرضا رییسی شامگاه یکشنبه در همایش نفس در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان اظهار داشت: سالانه از بین پنج تا هشت هزار نفری که دچار مرگ مغزی می شوند، فقط سه هزار و 500 نفر شرایط اهدای عضو دارند در حالی که 25 هزار نفر منتظر دریافت اعضاء هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه هر چهار ساعت، یک نفر به دلیل تامین نشدن عضو مورد احتیاج، فوت می کند ایجاد شرایط فرهنگی و زیرساختی در نقاط مختلف کشور، می تواند از میزان مرگ و میر های ناشی از نیاز به اعضاء بدن را به شدت کاهش دهد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از خانواده هایی که زمینه مساعدی برای اهدای اعضاء بیماران مرگ مغزی را فراهم می سازند، بیان کرد: استان بوشهر و شهرستان دشتستان از جمله نقاطی در کشور است که در زمینه اهدای اعضا بدن بیماران مرگ مغزی پیشرو است به گونه ای که در سال جاری موفق به اهداء اعضا 20 نفر از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان شده است.

رییسی عنوان کرد: در بزرگترین بیمارستان کالیفرنیا در آمریکا، سالانه فقط 400 پیوند کبد انجام می شود در حالی که فقط در بیمارستان نمازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو دارند

3500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو دارند