مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1396 ساعت 09:352017-11-29سياسي

ماجرای حلالیت طلبی آیت الله موسوی اردبیلی


مرحوم آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در هشتم بهمن 1304 در خانواده ای روحانی به دنیا آمد و یکی از شخصیت های مهم و تأثیرگذار دهه اول انقلاب بود.

- ایشان سمت های مختلفی مانند عضویت در شورای انقلاب، امام جمعه موقت تهران و ریاست دیوان عالی کشور را در زمان حیات امام(ره) بر عهده داشت و بعد از درگذشت امام، به شهر قم مراجعت کرد و تا پایان عمر خود، در چهارم آذر 1395، به عنوان یکی از مراجع برجسته قم محسوب می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرق در ادامه نوشت: به مناسبت اولین سالگرد درگذشت آن مرحوم، با حجت الاسلام مهندس علی موسوی اردبیلی، یکی از فرزندان آن مرحوم که پس از پدر مسئولیت دفتر آیت الله را دارد و به نوعی جانشین پدر شده، گفت وگو کردیم.

لازم به ذکر است علی موسوی اردبیلی در رشته مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شده و همچنین استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم است.

آیت الله 10 فرزند دارد که شامل شش پسر و چهار دختر است.

فرزندان ذکور همگی مهندسی خوانده اند و دو نفر از آنها پس از مهندسی در رشته فلسفه تحصیل کرده اند و در این رشته دکترا گرفته اند و الان عضو هیئت علمی دانشگاه مفید و دانشگاه تهران هستند.

آیت الله موسوی اردبیلی چه زمانی از اردبیل به قم مهاجرت کردند؟ آمدن ایشان به قم مربوط به سال ها قبل یعنی سال 1322 می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای حلالیت طلبی آیت الله موسوی اردبیلی

ماجرای حلالیت طلبی آیت الله موسوی اردبیلی