مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 17:402017-04-26پزشكي

افسردگی شش میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت ایران


مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: 12و 7 دهم درصد از جمعیت کشورمان افسردگی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، احمد حاجبی امروز در همایش حمایت طلبی در حوزه سلامت روانی و اجتماعی در تبریز افزود: برآورد ها نشان می دهد در جهان بیش از 350 میلیون نفر و در ایران شش میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به افسردگی هستند.

وی با اشاره به اینکه افسردگی در حال حاضر به یک بحران جهانی تبدیل شده است، گفت: بر همین اساس شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "بیایید در رابطه با افسردگی صحبت کنیم" است که این شعار نشان می دهد باید در رابطه با مبارزه با افسردگی همه پای کار بیایند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد باید در انگ زدایی و ارتقای دانش و آگاهی و اصلاح نگرش مردم در خصوص بیماری های روحی و افسردگی تلاش کنند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد: شیوع بیماری افسردگی در اغلب موارد در سنین جوانی است، همین مسئله هزینه ی زیادی را به جامعه و خانواده ها تحمیل می کند؛ چرا که شخص به یک فرد منفعل و با کارآیی پایین تبدیل می شود.

وی با تشریح راه ها و نحوه کنترل افسردگی هم گفت: علایم و نشانه های افسردگی را بشناسیم، انگ ناشی از اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی را کاهش دهیم، با علم به تاثیر عوام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی شش میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت ایران

افسردگی شش میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت ایران