مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 08:252017-04-23سياسي

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه


در این دور 11 نامزد حضور دارند و اگر نامزدی نتواند بیش از 50 درصد از آراء را کسب کند؛ انتخابات با حضور دو نامزدی که بیشترین رای را بدست آورده اند، - به دور دوم کشیده می شود به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما " از پاریس، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه دقایقی پیش در بیش از 67 هزار حوزه اخذ رای و تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

در این دور از انتخابات 11 نامزد با هم رقابت می کنند و اگر نامزدی نتواند بیش از 50 درصد از آراء را کسب کند؛ انتخابات با حضور دو نامزدی که بیشترین رای را بدست آورده اند، به دور دوم کشیده می شود.

هم اکنون از این 11 نامزد؛ امانوئل مکرون نامزد جنبش به پیش و وزیر اقتصاد مستعفی دولت فرانسوا اولاند ، مارین لوپن نامزد حزب افراطی جبهه ملی ، فرانسوا فیون نامزد حزب جمهوریخواه و نخست وزیر دولت نیکولا سارکوزی و ژان لوک ملانشون نامزد حزب چپ افراطی فرانسه نافرمان از شانس بیشتری برای راهیابی به دور دوم انتخابات دارا هستند.

47 میلیون فرانسوی واجد شرایط رای دادن هستند که بر اساس نظرسنجی های اعلام شده ،حدود یک سوم از این افراد برای شرکت در انتخابات و نیز انتخاب نامزد مورد نظر در شک و تردید به سرمی برند که این میزان تاکنون در جمهوری پنجم فرانسه سابقه نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه