مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 19:402017-03-01اقتصادي

نرخ ارز آزاد؛ مبنای قیمت پایه سنگ آهن در بورس کالا


معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران نرخ ارز آزاد را مبنای قیمت پایه سنگ آهن در این شرکت اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ علی پناهی گفت: کالاها بعد از ورود به بورس به منظور کشف قیمت دو مرحله را سپری می کنند که اولی ناظر بر تعیین قیمت پایه است که از سوی عرضه کننده صورت می گیرد و در مرحله دوم با ورود به تالار، قیمت نهایی بر اساس میزان تقاضا تعیین می شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی قیمت پایه مشخصی برای سنگ آهن در نظر گرفته نشده است و این قیمت به صورت شفاف و روشن وجود ندارد و برای عرضه این کالاها در بورس کالا فرمول قیمت گذاری طبیعی مورد توافق عرضه کننده و بورس کالا در نظر گرفته می شود.

پناهی افزود: برای تعیین قیمت پایه در بورس کالا، عرضه کننده باید هزینه تمام شده، حمل و قیمت های جهانی و همچنین تعرفه واردات احتمالی و عوارض صادراتی را در نظر گیرد و مبنای ، قیمت جهانی و هزینه حمل و نرخ ارز بازار آزاد است.

وی گفت: عرضه کنندگان به منظور فروش کالا با قیمت واقعی، از طریق بورس کلا وارد عمل می شوند و بر اساس شرایط توافق نامه و آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید، کالا سه بار در بورس عرضه می شود و اگر هزینه تمام شده با شریط جامعه متناسب باشد، مورد درخواست تولید کننده داخلی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ ارز آزاد؛ مبنای قیمت پایه سنگ آهن در بورس کالا

نرخ ارز آزاد؛ مبنای قیمت پایه سنگ آهن در بورس کالا