مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1395 ساعت 23:552017-02-27اقتصادي

مطالبات غیرجاری60درصدی مشکوک الوصول نظام بانکی


رییس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چالش های نظام بانکی کشور گفت: 60 درصد از مطالبات غیرجاری نظام بانکی مشکوک الاوصول است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، اصغر ابوالحسنی در همایش دورنمای اقتصاد ایران با اشاره به فرصت ها و چالش های نظام بانکی کشور گفت: در حال حاضر حدود 85 تا 90 درصد از تأمین مالی بر دوش نظام بانکی کشور است؛ همچنین در طول برنامه ششم توسعه سهم بازار سرمایه از تأمین مالی 150 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان برای سال آینده بیش از 40 هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 نیز به نظر می رسد وظیفه اصلی تأمین مالی بر روی دوش بانک ها باشد، به نوسانات شاخص های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی سال های 71 تا 94 شاخص نرخ تورم با نوسانات بسیاری مواجه شد؛ به طوری که در این بخش روند باثباتی را شاهد نبودیم.

ابوالحسنی، نوسان در نرخ رشد پایه پولی را از دیگر چالش های نظام مالی کشور طی سال های 71 تا 94 عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، شاخص نقدینگی نیز با نوساناتی مواجه بوده است.

رییس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که آیا این نوسانات در سال آینده با ثبات خواهند شد، گفت: با شرایط فعلی، نمی توان پیش بینی کرد که در سال آینده به شاخص های پیش بینی شده اقتصادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبات غیرجاری60درصدی مشکوک الوصول نظام بانکی

مطالبات غیرجاری60درصدی مشکوک الوصول نظام بانکی